Contactmomenten
Goede contacten met ouders vinden wij van groot belang, omdat school en ouders hetzelfde doel nastreven: de optimale ontwikkeling van het kind. Ouders zien we daarom als gelijkwaardige gesprekspartners. Voor de leraren zijn de bevindingen van de ouders essentieel om het kind goed te kunnen begeleiden. En voor de ouders is het van belang dat zij goed geïnformeerd worden over de ontwikkeling van hun kind.
Rapport
Twee keer per jaar krijgt u informatie over de vorderingen van uw kind in de vorm van een rapport. We vinden dat de inhoud van het rapport uw kind moet stimuleren en motiveren en uw kind recht moet doen. We vullen het rapport dus altijd met een pedagogische blik. Ook leerlingen waarbij het leren wat langzamer verloopt, moeten trots kunnen zijn op hun rapport!
Startgesprek
Bij de start van het schooljaar (september) plannen we voor ieder kind een startgesprek. We willen graag horen hoe u uw kind ziet/hoe het kind zichzelf ziet en we stemmen de verwachtingen met elkaar af. Voor kinderen die tijdens het schooljaar 4 jaar worden en op school komen, wordt het startgesprek ergens binnen de eerste zes weken na de start gevoerd.
Voortgangsgesprek
In november, februari/maart staan de gesprekken in het teken van de ontwikkeling van het kind in de klas. Het definitieve schooladvies wordt in januari besproken met leerlingen/ouders van groep 8. In juni zijn de gesprekken facultatief. Dat wil zeggen dat er alleen gesprekken gevoerd worden als er vanuit school zorgen zijn. Voor leerlingen/ouders van groep 6 en 7 zijn de gesprekken in juni wel verplicht. Deze staan namelijk in het teken van advisering rondom de overstap naar het voortgezet onderwijs.
Tussentijdse gesprekken
Naast deze momenten zijn er gesprekken als ouders of leerkrachten daar behoefte aan hebben.