Onderwijskwaliteit


Een goede visie is erg belangrijk voor een schoolorganisatie. Vervolgens is het belangrijk dat je de concrete vertaalslag maakt naar de dagelijkse praktijk. Wij noemen dit ‘het verhaal van de school’. De pijlers van onze school vormen samen het hart van onze organisatie. 

De pijlers van onze school

  • Stevige basisvaardigheden met heldere doorgaande lijn op de kernvakken lezen, rekenen en taal.
  • Een doorgaande lijn verrijkend onderwijs vanaf groep 1: Briljant onderwijs.
  • Doorgaande leerlijn vanaf groep 1 op het gebied van Engels.
  • Wij gebruiken de Kanjertraining voor de sociaal-emotionele ontwikkeling en bieden aanvullend Rots & Waterlessen aan in groep 5 t/m 8.
  • Christelijke Identiteit: wij geven hier vorm aan door te werken met Trefwoord. Dat is een methode voor levensbeschouwelijke vorming. 
  • Op ICT-gebied gebruiken wij een beveiligd draadloos netwerk en werken met Google Chromebooks en Google apps for Education.
  • Wij vinden ouderbetrokkenheid heel belangrijk en werken op de wijze van Peter de Vries van het CPS.
  • Opbrengstgericht: wij hebben hoge verwachtingen van de leeropbrengsten van de leerlingen. We gebruiken de leerlingresultaten om de kwaliteit van ons onderwijs te verbeteren.

Onze ambities

  • Rijk thematisch onderwijs in doorgaande lijn vanaf groep 1.
  • Elk kind plezier laten beleven in lezen, door een nieuwe schoolbibliotheek in te richten met de andere gebruikers van Antares. Hierbij maken we gebruik van de expertise van de Bibliotheek op school.
  • Verrijkend aanbod door inzet van de Projectgroep, waarbij per periode van vakantie tot vakantie wisselend aanbod wordt verzorgd voor leerlingen die iets extra's nodig hebben. 

Continu verbeteren

Wij werken met het team continu en systematisch aan de verbetering en ontwikkeling van ons onderwijs. Dat doen we vanuit een professionele leergemeenschap. Juist omdat wij het zo belangrijk vinden om ontwikkeling in zijn totaliteit te kunnen zien, wordt door elke leerkracht – in alle openheid – gesproken over opvallende facetten van de leerlingen. Voortdurend wordt met andere collega’s de eigen zienswijze geëvalueerd.

Ook wordt er door het team gereflecteerd op eigen werken. Doen we (nog) wel de dingen die er toe doen en hoe kunnen we onszelf blijven ontwikkelen? Nascholingscursussen worden individueel en met het hele team gevolgd om de eigen deskundigheid te onderhouden en te vergroten.

Home Onderwijs Onderwijskwaliteit