Groep 3 | Online

Welkom op de groepspagina van groep 3. Voor vragen kunt u terecht bij Clemens Overeem
covereem@loysderhoek.nl
Tel. 033-494 44 38

Meer lezen

kleiletters

Voor de ouders

vrijdag 18 januari krijgen de kinderen hun rapport mee.

Bij gym hebben we het erg naar ons zin. Het is wel handig als de kinderen hun sportkleding en schoenen bij zich hebben. Zorgt u daarvoor?

b - d

Sommige kinderen verwarren de b met de d (de d wordt in kern 3 geleerd). De kinderen leren daarom nu al als geheugensteuntje dat je de b eruitziet als een been dat tegen een bal schopt. Eerst komt het been (de stok van de letter), dan de bal (het rondje).

informatie over:

Veilig leren lezen 

Wereld in getallen

Pennenstreken

Wat leren de kinderen?

Veilig leren lezen

We zijn bezig in kern 6
De kinderen leren de klanken: g, au, ui, f, ei

met de woorden: mug, saus, muis, duif, geit

In het ankervehaal vetelt weer opa een verhaal aan Kim. Hij zet zijn pudding-boom-plein-verzinselpet op en dan vertelt over de letters van zijn dekbed. De letters zijn het zat om daar maar te liggen en beginnen een feestje te bouwen.

Rekenen

We zijn bezig met blok 1B van Wereld in getallen. De kinderen gaan verder met het splitsen van getallen, klokkijken, plus en min sommen boven de 10 (10+4=). Ook maken ze kennis met oppervlakte en het rekenen met munten en briefjes.

Circuit ochtend/middag

Vanaf week 46 werken we ook met een ochtendciruit. Zodra het tijd is om te beginnen kijken de leerlingen op het digibord. Daar staan de groepjes waarin ze die ochtend aan de slag gaan met lezen. Dit kan bijvoorbeeld zijn: lezen met de meester, duo-lezen, dobbelsteen-lezen, zelfstandig lezen, race-lezen etc. Door veel leesmomenten aan te bieden krijgen de leerlingen volop de kans om zich verder te ontwikkelen.

In de middag werken de kinderen in circuit vorm aan verschillend opdrachten. Denk hierbij aan: getallen meppen, memory met geleerde woordjes, letters kleien, bouwen kapla of knex, knutselen. Zo zijn ze spelenderwijs bezig met het verwerken van de leerstof. De kinderen zijn erg enthousiast. Ook worden er opdrachten gegeven waarbij ze goed leren samenwerken en luisteren naar elkaar. Kortom: een middag bommvol leren.

Verhaaltjessommen

Om verhaaltjessommen te oefenen mochten de kinderen in tweetallen zelf een verhaal verzinnen en presenteren aan de klas. Daarna gingen de klasgenoten aan de slag om te kijken: wat voor bewerking is het (eraf of erbij), welke som hoort er bij en wat is dan het antwoord.

Om je op te verheugen

  • 19 januari: rapporten mee.
  • vanaf 22 januari: CITO
  • 31 januari: voorstelling kunst-centraal
  • We gaan een letterfeest vieren.

Foto's uit de groep

info@loysderhoek.nl